Training Klantcommunicatie & Klanttevredenheid

– Maak impact op je klanten –

check icoon

Weet wat je wel en niet moet zeggen

Leer hoe taalgebruik invloed heeft op de klantervaring.

klok icoon

Krijg meer tijd voor je klanten

Leer hoe je meer tijd overhoudt voor jezelf of een leuk gesprek met je klanten.

customer experience center

Ga met vertrouwen een gesprek aan

Weet wat je moet zeggen en doen voor een prettig contact.

Klanttevredenheidsonderzoek in 6 stappen

Maak impact op je klanten

Leer wat klanten belangrijk vinden en hoe je ze een topervaring kunt bieden.

werkproces beschrijven

Weet wat je moet doen

Leer hoe jouw gedrag het contact met een klant positief kan beïnvloeden.

Happy icon

Maak je werk leuker

Leer hoe je klachten kunt voorkomen en hoe je vaker leuke gesprekken hebt met klanten.

Wat ga je leren?

In deze training leer je hoe je je klanten een excellente ervaring kunt bieden.
Eerst leer je wat klanttevredenheid is, waarom het belangrijk is en hoe je kunt bereiken dat klanten tevreden zijn.
Vervolgens krijg je inzichten en tips over het communiceren met klanten. Daarmee ben je in staat je klanten een topervaring te bieden en ervoor te zorgen dat ze met veel plezier weer bij jou en jullie bedrijf terugkomen.

Dit maakt je werk makkelijker en leuker omdat je fijne contacten hebt met klanten en je veel complimenten zult ontvangen van zowel klanten als je collega’s.

Over de training:

Duur: 2 uur
lesstof & voorbeelden 1 uur – opdrachten 1 uur
Prijs: € 49
Toegang tot de training: 90 dagen 
Aantal hoofdstukken: 15
Onderwerpen:

  • Introductie
  • Wat is klanttevredenheid?
  • Waarom is klanttevredenheid belangrijk?
  • Wie zorgen ervoor dat klanten tevreden zijn?
  • Wie is jouw klant en waarom?
    • Persona’s maken
  • Inlevingsvermogen
  • Spreektempo
    • Het DISC-model
  • Taalgebruik
  • Ownership
  • First time fix / First time right
  • Verwachtgingsmanagement
  • Registratie / data
  • Hoe ga je om met klachten?
  • Overtreffen van de verwachting
  • Tot slot
screenshot training
Persona vrouw

Voor wie is deze training bedoeld?

Ongeacht welke functie je hebt binnen een bedrijf, je hebt impact op de klantbeleving. Deze training zorgt er dan ook voor dat elke medewerker begrijpt hoe klanttevredenheid werkt en hoe hij of zij een positieve bijdrage kan leveren aan de klantbeleving. Daarmee is deze training uitermate geschikt om deel uit te maken van het inwerkproces voor nieuwe medewerkers.

Pakkende voorbeelden uit de praktijk

De training wordt geïllustreerd met herkenbare voorbeelden uit de praktijk waardoor het makkelijk is situaties te herkennen én te onthouden welke oplossing het beste geboden kan worden op welk moment.

Fietsenmaker