Klanttevredenheidsonderzoek

Zelf doen of uitbesteden?

Om erachter te komen hoe uw klanten het contact met uw bedrijf en medewerkers ervaren, is het nodig om het hen te vragen.

Daarbij is het van groot belang de juiste vragen te stellen en de antwoorden op de juiste manier te verwerken.

Omdat elk bedrijf anders is, andere producten en diensten verkoopt en andere medewerkers heeft, moet een goed opgezet klanttevredenheidsonderzoek speciaal voor uw bedrijf worden ontworpen. Hierdoor ontvangt u antwoorden waarmee u daadwerkelijk uw klanttevredenheid kunt verbeteren en waardoor klanten zich gehoord voelen.

Icoon klanttevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek met CX-MKB

Een klanttevredenheidsonderzoek inrichten kost veel tijd en vraagt de nodige kennis. Als u klanttevredenheidsonderzoek wilt doen maar u eigenlijk geen tijd heeft om te uit te zoeken en te leren wat daar allemaal bij komt kijken, is het uitbesteden ervan een goede optie.

Een goed opgezet klanttevredenheidsonderzoek verschaft u namelijk belangrijke inzichten waarmee u de klantbeleving kunt verbeteren en verdient zich daardoor snel terug. 

Als u ervoor kiest uw klanttevredenheidsonderzoek uit te besteden hoeft u geen medewerkers vrij te maken én u bent zeker van een goed resultaat. Binnen 2 maanden heeft u inzicht in hoe uw klanten het contact met uw bedrijf ervaren en kunt u beginnen met verbeteren.

De stappen van het klanttevredenheidsonderzoek

Als u ervoor kiest om CX-MKB uw klanttevredenheidsonderzoek te laten doen, doorlopen we de volgende stappen.

Customer Journey opstellen

Nadat u kenbaar heeft gemaakt wat u verwacht van het onderzoek en wat u wilt met de resultaten, zal aan de hand van informatie verkregen tijdens een sessie met uw medewerkers, een customer journey worden opgesteld.

Vragen opstellen en versturen

Aan de hand van de customer journey worden de vragen voor het klanttevredenheidsonderzoek opgesteld en worden deze, na uw goedkeuring, met speciaal voor dit doel ontworpen software verstuurd.

Verwerken van de resultaten

Na het onderzoek worden de resultaten opgemaakt en worden de conclusies met u besproken. Eventueel kunt u er na binnenkomst van de antwoorden voor kiezen om statistisch onderzoek te laten doen. Daarmee krijgt u exact inzichtelijk welk van uw verbeteringen de meeste impact zullen hebben op de klanttevredenheid.
De resultaten van het onderzoek zullen worden opgemaakt in een presentatie die u kunt gebruiken om uw medewerkers te informeren. Ook ontvangt u advies over de stand van zaken en over welke verbeteringen door uw klanten het meest gewaardeerd zullen worden.

Vind hier het antwoord op al uw vragen over klanttevredenheidsonderzoek.
koffie

Ja, neem contact met mij op!

Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn voor uw bedrijf?
Vraag hier een gratis en vrijblijvend adviesgesprek aan.