Diensten

Klanttevredenheidsonderzoek - Customer Journey - Training - Customer Experience Management

Een goede klanttevredenheid wordt bereikt door klanten meer te geven dan ze verwachten.
Als uw bedrijf een snelle groei doormaakt dan kan de kwaliteit van uw dienstverlening daardoor onder druk komen te staan. Als die situatie te lang aanhoudt en het bedrijf nog verder groeit, bestaat de kans dat u het overzicht verliest en dat uw klanten vertrekken.

Door klanttevredenheidsonderzoek te doen komt u erachter wat uw klanten vinden van uw bedrijf, uw dienstverlening en uw medewerkers en krijgt u inzicht in waar uw kracht en verbeterpunten liggen. Met die informatie kunt u uw proces verbeteren en uw bedrijf klaarmaken voor de toekomst.

Klanttevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek met 1-op-1 ondersteuning

Klanttevredenheidsonderzoek doen is, als je het nog niet eerder gedaan hebt, een lastige en tijdrovende taak. Daarom biedt CX-MKB u twee opties om het u makkelijker te maken.

Als u uw onderzoek liever niet volledig wilt uitbesteden maar u het wel prettig vindt sturing en informatie te ontvangen over hoe u uw onderzoek beste kunt inrichten, dan is een klanttevredenheidsonderzoek opzetten met 1-op-1 ondersteuning de beste keuze voor u. Daarbij ontvangt u een stappenplan dat u kunt gebruiken bij de voorbereiding, uitvoering en verwerking van de resultaten van uw klanttevredenheidsonderzoek.

Tevens kunt u tijdens een wekelijkse live 1-op-1 sessie al uw vragen stellen en uw voortgang laten nakijken. Daarmee heeft u het voordeel dat u zelf uw onderzoek kunt doen en er ook zeker van bent dat u het gewenste resultaat ermee behaalt.

Deze aanpak is erop gericht dat u binnen 8 weken uw onderzoek kunt afronden en kunt beginnen met het verbeteren van de ervaring van uw klanten.

Als u tussen het wekelijkse contactmoment vragen hebt kunt u gebruik maken van de e-mailondersteuning waarbij  uw vragen binnen 24 uur zullen worden beantwoord waardoor u geen kostbare tijd verliest.

Klanttevredenheidsonderzoek uitbesteden

Als u klanttevredenheidsonderzoek doet, dan wilt u de resultaten ervan gebruiken om uw bedrijfsprocessen en contactmomenten met uw klanten te verbeteren. Klanttevredenheidsonderzoek doen is een tijdrovende taak die de benodigde kennis vereist. Kiest u ervoor om uw klanttevredenheidsonderzoek uit te besteden, dan bespaart u zichzelf of uw medewerkers tijd en moeite én bent u er zeker van dat de resultaten een goed beeld zullen opleveren van hoe uw bedrijf er op dit moment voorstaat.CX-MKB zorgt ervoor dat u een goede vragenlijst krijgt en dat deze op het juiste moment naar de juiste klantgroep wordt verstuurd. Binnen 8 weken heeft u de resultaten van uw onderzoek en kunt u starten met het verbeteren van uw klantcontacten!

Customer Journey

De inhoud van uw klanttevredenheidsonderzoek moet dan ook gebaseerd zijn specifiek op uw bedrijfsprocessen en medewerkers. Om goede vragen te kunnen opstellen, is het daarom raadzaam om eerst een Customer Journey op te stellen zodat u goed inzicht heeft in wat uw klant meemaakt als hij bijvoorbeeld een bestelling bij u plaatst. Op basis van de inzichten uit de customer journey kunt u een vragenlijst opstellen.

Training Klantcommunicatie & Klanttevredenheid

In het contact met uw klanten en het tevreden houden van deze klanten spelen medewerkers een belangrijke rol. Daarom is het belangrijk dat zij weten waarom klanttevredenheid zo belangrijk is en wat hun aandeel erin is.Een training klantcommunicatie & klanttevredenheid zorgt ervoor dat uw medewerkers uw klanten zo goed mogelijk te woord kunnen staan en dat zij begrijpen welke reactie op welk moment het beste effect heeft op de klant en daarmee op de klanttevredenheid.

Customer Experience Management

Wanneer uw bedrijf groeit krijgt u meer klanten, meer medewerkers en meer contactmomenten met uw klant. Dat is natuurlijk precies wat u wilt maar soms kan het zijn dat door de groei taken tussen wal en schip vallen of dat door de hoge werkdruk niet alle klantcontacten optimaal verlopen.

Door structuur aan te brengen in uw klantproces, bijvoorbeeld door een afdeling klantenservice of customer experience op te zetten, of door processen na te lopen en taken te herverdelen, kan enorm veel tijd bespaard worden en kunt u uw klant de best mogelijk ervaring met uw bedrijf bieden.

Wat klanten zeggen..

Ons bedrijf AIMS Improve heeft Liese een prachtige klantenreis laten maken, wat veel inzicht heeft gebracht. Zeer verrijkend en inspiratievol zijn de sessies met Liese. Door haar mooie kritische vragen, doorlopen en verbeteren we continu onze processen.

Masja Kroes

Account Manager
Logo De Hillegomse

Pieter de Vreugd

Directeur

Liese heeft voor De Hillegomse een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Dit is naar onze volle tevredenheid gegaan. Het is Liese gelukt om in een relatief kort tijdsbestek een goede enquête op te stellen. De respons op de enquête was goed. Het heeft ons nieuwe en bruikbare inzichten opgeleverd waar wij het komende jaar mee aan de slag kunnen. Wij hebben Liese als deskundig ervaren en de samenwerking was prettig. Wij kunnen CX-MKB dan ook aan iedereen aanbevelen.

Tijdens een piek in een nieuwe dienstverlening naar onze klanten hadden we iemand nodig die ons snel uit de brand kon helpen. Liese heeft ons uitstekend kunnen helpen daarbij. Ze begreep snel wat er nodig was bij onze Facility Desk en paste haar kennis en kunde snel toe en benaderde de klanten professioneel. De kennis droeg ze ook goed over naar de AVEX-medewerkers zodat de werkzaamheden van deze nieuwe dienst goed onder controle kwamen.We zijn zeer tevreden over dit traject waarbij Liese een belangrijke rol heeft vervuld om deze support onder controle te krijgen.

Logo Avex

Albert Bosman

Assistant Director
Logo Kinly

Omar Douhaha

Support & Inhouse Services Lead

Tijdens de uitbreiding van onze dienstverlening heb ik Liese ingezet. Zij heeft in zeer korte tijd zichzelf neergezet als adequate en betrouwbare kracht. Mede door haar enthousiaste persoonlijkheid heb ik de samenwerking met Liese als zeer prettig ervaren.

Bij het samenwerken met Liese van der Waal merk je zeer snel waar je aan toe bent. De ervaring is dat haar mening duidelijk is en eerlijk. Daarbij is er veel ruimte voor overleg en discussie op een relaxte manier wat leidt tot gezamenlijke conclusies. Afspraken worden vervolgens structureel uitgewerkt en doorgevoerd. Kortom een zeer prettige samenwerking.

Logo Bitbee

Gijs de Jong

Directeur
logo K

Henk Evers - KPN

Support & Inhouse Services Lead

Ik heb Liese in diverse UC trainingstrajecten bij klanten meegemaakt. Ze zorgt voor een gedegen voorbereiding van de trainingen en stemt vooraf met de klant af waar de aandachtspunten moeten liggen. Tijdens de trainingen is zij duidelijk en gaat vooral voor het doel om de informatie helder over te brengen. Als er nog zaken onbelicht zijn gebleven, worden die naderhand separaat opgepakt. Kortom een meer dan goede trainer in combinatie met een energieke persoonlijkheid.

koffie

Ja, neem contact met mij op!

Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn voor uw bedrijf?
Vraag hier een gratis en vrijblijvend adviesgesprek aan.

Uw privacy is belangrijk. Uw gegevens worden niet gedeeld!

Wilt u weten hoe het ervoor staat met de klanttevredenheid van uw bedrijf?

Doe dan nu de check!