Customer Experience Management

Focus op uw klant

Uw bedrijf groeit en u merkt dat er taken en zaken tussen de wal en het schip vallen. Klanten bellen regelmatig terug, worden intern doorverwezen en het ontbreekt soms aan overzicht.

Onnodig klantcontact kost tijd, energie en geld. Om te weten waar klanten voor bellen en waar u de meeste tijd aan kwijt bent, is het nodig de klantcontacten inzichtelijk te maken.

Icoon Customer Experience Management

Om dat goed te doen is een vooruitziende blik nodig. U wilt daarbij antwoord krijgen op de vragen; voor welke zaken laten we klanten contact opnemen, hoe registreren we de klantcontacten, wat willen we ermee, wie gaat de klanten bedienen en wat verwachten we van de toekomst?

Dit kan door bijvoorbeeld het opzetten van een afdeling klantenservice of customer experience afdeling. Door het afhandelen van vragen en klachten daar onder te brengen kunt u uw dienstverlening verbeteren, krijgt u een betere focus op uw klant en ontlast u de rest van de organisatie.

Een gerichtere focus op uw klant zorgt ervoor dat uw bedrijf verder kan groeien, dat uw medewerkers tevreden zijn en dat de klanttevredenheid groeit.

customer experience center

Klantenservice inrichten

Nadat het gewenste klantproces in kaart is gebracht, kunnen werkbeschrijvingen worden gemaakt, de benodigde infrastructuur worden ingericht en personeel worden gezocht of getraind.

structureren klantcontacten

Klantwaarde bepalen

Als u weet waarover en hoe vaak klanten contact met u opnemen, kunt u besluiten het proces te veranderen of verbeteren. Ook krijgt u daarmee inzicht in welk van uw klanten het meest waardevol is en daarom de meeste aandacht verdient.

medewerkers trainen

Medewerkers trainen

Ieders werk binnen een organisatie heeft invloed op de klanttevredenheid. Door uw medewerkers goed te trainen maakt u hun werk makkelijker en verhoogt u de klanttevredenheid.

werkproces beschrijven

Werkproces beschrijven

Een goed omschreven werkproces laat minder ruimte voor fouten. Daardoor kunnen uw medewerkers zich volledig richten op een zo goed en persoonlijk mogelijke service aan uw klanten.

koffie

Ja, neem contact met mij op!

Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn voor uw bedrijf?
Vraag hier een gratis en vrijblijvend adviesgesprek aan. 

Uw privacy is belangrijk. Uw gegevens worden niet gedeeld!

Wilt u weten hoe het ervoor staat met de klanttevredenheid van uw bedrijf?

Doe dan nu de check!