Customer Experience Management
Focus op uw klant
Uw bedrijf groeit en u merkt dat er taken en zaken tussen de wal en het schip vallen. Klanten bellen regelmatig terug, worden intern doorverwezen en het ontbreekt soms aan overzicht.
Onnodig klantcontact kost tijd, energie en geld. Om te weten waar klanten voor bellen en waar u de meeste tijd aan kwijt bent, is het nodig de klantcontacten inzichtelijk te maken.

Om dat goed te doen is een vooruitziende blik nodig. U wilt daarbij antwoord krijgen op de vragen; voor welke zaken laten we klanten contact opnemen, hoe registreren we de klantcontacten, wat willen we ermee, wie gaat de klanten bedienen en wat verwachten we van de toekomst?
Dit kan door bijvoorbeeld het opzetten van een afdeling klantenservice of customer experience afdeling. Door het afhandelen van vragen en klachten daar onder te brengen kunt u uw dienstverlening verbeteren, krijgt u een betere focus op uw klant en ontlast u de rest van de organisatie.
Een gerichtere focus op uw klant zorgt ervoor dat uw bedrijf verder kan groeien, dat uw medewerkers tevreden zijn en dat de klanttevredenheid groeit.

Klantenservice inrichten
Nadat het gewenste klantproces in kaart is gebracht, kunnen werkbeschrijvingen worden gemaakt, de benodigde infrastructuur worden ingericht en personeel worden gezocht of getraind.

Klantwaarde bepalen
Als u weet waarover en hoe vaak klanten contact met u opnemen, kunt u besluiten het proces te veranderen of verbeteren. Ook krijgt u daarmee inzicht in welk van uw klanten het meest waardevol is en daarom de meeste aandacht verdient.

Medewerkers trainen
Ieders werk binnen een organisatie heeft invloed op de klanttevredenheid. Door uw medewerkers goed te trainen maakt u hun werk makkelijker en verhoogt u de klanttevredenheid.

Werkproces beschrijven
Een goed omschreven werkproces laat minder ruimte voor fouten. Daardoor kunnen uw medewerkers zich volledig richten op een zo goed en persoonlijk mogelijke service aan uw klanten.

Ja, neem contact met mij op!
Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn voor uw bedrijf?
Vraag hier een gratis en vrijblijvend adviesgesprek aan.